donderdag 28 augustus 2014

Maandag 1 september ga ik van start :)

Ik heb de datum van mijn experiment vastgesteld: 1 september ga ik van start.
Zoals ik de zaken nu heb gepland zal ik vrijdag een deel van mijn boodschappen doen en maandag de rest.
De reden waarom ik een deel van de boodschappen vooraf doe is omdat ik vooraf zelf mijn brood wil bakken en beleg daarvoor nodig heb.

Maandag wil ik dan mijn groenten en fruit kopen zodat deze zo vers mogelijk zijn.
Tenminste, dat is tot dusverre het plan.

Het kan ook nog zijn dat ik ga voor diepvriesvarianten wat de groenten betreft.
De reden daarvoor is dat de groenten door de Russische boycot nu in sommige supermarkten aanzienlijk goedkoper zijn dan normaal. En om eerlijk te zijn wil ik graag dat deze challange zo eerlijk mogelijk is en dat de prijzen representatief zijn voor de rest van het jaar.
Aan de andere kant, zou ieder ander met weinig te besteden ook profiteren van de lage prijzen en deze kopen als ze het goedkoopste zijn.

Ondertussen ben ik nog steeds aan het puzzelen of ik nu ga voor rijst, pasta of aardappelen als voorname bron van koolhydraten. Ik heb meerdere ideeen voor goedkope recepten die ik kan maken van deze keuzes, hoewel het belangrijkste onderdeel van de maaltijden afhankelijk is van de aanbiedingen, te weten de groenten.

Wat ik wel gemerkt heb is dat € 7 voor al je maaltijden en drinken in 5 dagen heel erg weinig ruimte voor variatie biedt.
En hoewel groenten momenteel eigenlijk niet duur zijn, zijn ze op een budget van € 1,40 per dag echt niet goedkoop.

Binnenkort weet ik wat er echt mogelijk is op een dermate klein budget.
En jullie hopelijk ook een beetje.


Liefs,
Mommy

3 opmerkingen:

  1. Ik ben echt heel benieuwd hoe je dit gaat doen hoor, wie weet kunnen wij er nog veel van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd wat je allemaal voor menu's gaat maken. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mommy,

    Wat een leuke uitdaging!. Ik ben heel benieuwd naar het verloop van je week. Alvast veel succes!

    Groeten van ZuinigeZeeuw

    BeantwoordenVerwijderen